Web Standartları hakkında Türkçe kaynak

Bu siteye başlarken “nelerden yazarız?” diye düşünmüştük. Web Standartları konusuna o zamanlarda da meraklıydım helen de meraklıyım. Bu konuda da yazarız diye konuşmuştuk ama şu ana kadar sitede bu konuda ortaya birşey koyamadık. Şöyle bir derdim var: Sürekli bu konuda okuyor, ilgili siteleri takip ediyorum; zaman buldukça okuduklarımı deniyorum, ancak ortaya koyduğum “işte bu siteyi de ben yaptım, tasarımı ve herşeyiyle benim ürünüm ve tümüyle web standartları gözetilerek oluşturuldu” ya da “bu wordpress temasını ben yarattım” diyebileceğim somut bir ürünüm yok. Bir türlü de olamıyor (nedense!). Ben de “tamam o zaman, teorikten devam” dedim ve bence çok güzel bir araya toplanmış bilgi ve bağlantılardan oluşan Roger Johansson’un Developing With Web Standards makalesini Türkçe’ye çevirdim. Böylece bu konuyla ilgilenmek isteyenlere başlangıç olabilecek Türkçe bir döküman ortaya çıkmış oldu. Umarım faydası olur.

Çeviriye doğrudan sitedeki sayfasından erişebilirsiniz. Ayrıca Roger Johansson da kendi sitesinde makalenin Türkçe çevirisini yayınladı. İkincisi kaynağıyla aynı stilde olduğundan okumaya daha elverişli.

Çeviri hakkında eleştiri, düzelti veya görüş belirtmekten lütfen çekinmeyin. Sizin katkılarınızla daha doğru bir kaynak olacaktır.

spinodal tarafından 15.06.2005 tarihinde yazılmıştır.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home